sunnuntai 14. elokuuta 2022

Kissat ohjaksissa

 MERRI: Hei kamut! Tosi kiva kun tulitte!  Nyt rellestetään koko viikko oikein porukalla! Juoksutetaan tuota yhtä palvelijaa vuorotellen joka suuntaan. 

Tulkaa kaikki pihalle! 



MAIA: Minä ainakin tykkään olla ulkona! Kotona ei pääse nurmikolle, vaan pelkästään parvekkeelle silloin tällöin.  Nyt aion nauttia joka kissasolullani. 


MERRI: Tiedätkö Maia mitä?  Minä sain kerran hiiren ja pistelin sen poskeeni vauhdilla! Se oli mahtavan hyvää! Oletko sinä syönyt hiiriä viime aikoina?


MAIA: Todella ällöttävää! Merri en halua kuulla tuollaisia kauhujuttuja!  Inhoan hiiriä!  Enkä tykkää sinustakaan, jos hengityksesi haisee hiirille!


FRODO: Minulle kyllä maistuisi hiiri! Tai kärpänen, perhonen, koppakuoriainen, tai jopa ampiainen!  


Aaah! Päästäkää minut ulos täältä häkistä niin näytän, miten meikäpoika metsästää!  Tällä käpälällä kun huitaisen kynnet levällään, niin varmasti osuu ja uppoaa!


MAIA: Kuulitteko, miten tuokin taas leveilee?
Miksi muuten Sam ei tule ulos?  


SAM: Ei minua huvita!  Olisin kyllä päässyt, mutta en vaan halunnut...   Täällä on paljon viihtyisämpää (turvallisempaa) ja näen kyllä ihan hyvin kaiken, mitä siellä tapahtuu.  Katsokaa, kun kiipeän verkkoa pitkin ylös! Olen Sam-Superkissa!


MERRI: Uskotteko, että minua välillä rasittaa tämä elämä...


Etenkin tuo yksi nimeltämainitsematon pikkuvelikissa, jolla riittää virtaa ja energiaa enemmän, kuin kissalait sallivat.  Jos se näkisi itsensä minun silmilläni, niin se lakkaisi pullistelemasta.  Pienenä se oli ihan sillin näköinen ja kokoinen....


Onneksi minulla on keinoni vähän rauhoittua.  Täältä kaapin päältä voi seurailla tilanteita kaikessa rauhassa. 


MAIA: Hei, kaikki äkkiä katsomaan! Sam on tullut ulos!!


Mitä se oikein tekee?? Aikooko se kiivetä seinää pitkin takaisin häkkiin?? Ihan hoopo!


SAM: Jos minä nyt tulen tähän terassille, niin ei sitten mitään pelottelua, jooko?


FRODO: Päästääkää minut nyt ulos täältä jäähyltä! Olen jo ihan nätisti!  Maia, ota minut mukaan leikkimään!


MAIA:  Jos tulet metrinkään lähemmäs, niin sähisen sinut suohon!


FRODO: Maia, olet niin kaunis!  Jos minä olisin vanhempi, niin voisitko alkaa seurustella minun kanssani....?    Ai ollaan vähän niin kun sukua vai?  Minkähän sukuhaaran kautta, jos saan kysyä?



MAIA: Palvelijat pyytävät jotain arviota tästä Gandalfista. Minulla ei ole minkäänlaista  kiinnostusta mokomaan otukseen! Viekää se pois täältä!  En kyllä yhtään ihmettele, että Sam, Frodo ja Merri eivät ole tulleet paikalle. 



MERRI:  Palvelijat tulivat vihdoin kotiin ja jonkinlainen rauha on palannut maahan. Niin luulin, kunnes kuulin, että minulla on huomenna hammaslääkäri!  Ei muuten onnistu!!!!


Olihan se sitten mentävä, kun kerran aikakin oli varattu...   Minua jännitti ihan vietävästi. Hampaat tuli putsattua, mutta minulla onkin nyt sitten jotain juurimätää, ja pitää ottaa hammas pois!  Onhan tuo hammas ollut kipeä, mutta olisin minä sen kanssa pärjäillyt.   Olin ihan sekaisin ja palvelija väittää minun nukkuneen kotiin tullessa. Kävely ei oikein sujunut ja sitten vaan makailin ja yritin näyttää siltä, että eihän tässä mitään.  Frodo oli kerrankin sen verran aikuismainen, että ei alkanut painimaan kanssani, vaan kävi vaan ajoittain haistelemassa minua. 


Seuraavaa eläinlääkärikäyntiä varten palvelija kävi ostamassa uuden kantokopan, jossa meikäläinenkin mahtuu ihan oikosenaan makaamaan.  Ihan sama mitä se suunnitteli, mutta minusta tämä on paras näin. Pidetään vaan Frodo tuolla sisällä ja minä pysyn ulkopuolella. Rallia ja painia on ollut ihan riittämiin. 



FRODO:  Olisin jo ihan nätisti taas.... jos vaan voisit jo päästää ulos.....

24 kommenttia:

  1. Nelikolla on omat touhunsa, Sam tosiaan kiipeää! Merrilläkö on toinen käynti hampaitten takia, huh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhdistuksessa kävi ilmi tuo juurimätä, joka on kivulias, mutta kissat osaa hyvin peittää kipunsa. Kaupungin eläinlääkäri suositteli että yksityiselle, jossa kuvaavat, onko muita kuin tuo 1 hammas. Poistavat vioittuneet. Kurjaa touhua, mutta niin on kivutkin.

      Poista
  2. Ihanaa kissa energiaa! Frodokin lupaa olla kiltisti,ehkä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Frodolla on leikki-ikäisten muisti ja vallaton mieli. Se haluaa toimintaa!

      Poista
  3. Voi iik mitkä ilmeet, olet saanut kuvattua ja tallennettua hetket hyvin. Loisto kuvat ja tekstit🐈‍⬛

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedäthän, että eläimiä kuvatessa yhtä onnistunutta kohti on useita pieleen menneitä 😄

      Poista
  4. Oikeeta Kissanelämää :) Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kissoilla on ihan omat rutiininsa ja ilonaiheensa 🐱🐱🐱🐱

      Poista
  5. Voi että mikä ihana aloitus päivälle! <3 Kiitos Sartsa, tai siis kisulit. :-)

    VastaaPoista
  6. Vastaukset
    1. Vähän liibalaabaa tähän "käsityöblogiin" 😅

      Poista
  7. Ai että kun ihania kissakuvia ja kissojen mietteitä! Noinhan ne juuri ajattelivatkin👍😁 Minäpä en viitsikään kertoa miten kävi, kun valjastelimme Nachon kanssa, paitsi että tilasin uudet valjaat😅😇🥳t. Irkku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harvoin ne rikki menevät? Joten epäilen, että sieltä lähdettiin lipettiin, että hujahti 🤔 Merrille piti yhdessä vaiheessa ostaa napakammat valjaat, kun se lähti vähän turhan usein. Nyt se ei enää yritä karkuun, vaikka valjaat on etenkin kesäturkin myötä taas löysähköt.
      Frodo tarvisi uudet, kun nuo on sen pentuvaljaat ja alkaa tiukata vyötäröltä.

      Poista
  8. Olette ihania kisuliineja. 😊Teidän seurassa ei varmaan aika käy pitkäksi.
    Nyt onkin mukavaa kun pystyy hyvin ulkona olemaan. Talvella ei niin vaan kellitäkkään ulkosalla.
    Mainioita kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuntuu tosiaan kissojen mieli hivottelevan koko ajan ulos. Eihän niitä voi sinne yksin naruissa jättää, vaan on oltava sitten itsekin kotona. Aika syyttävä katse tulee, kun on lähdettävä asioille ja kissat jäävät sisään. Talvella ei ole niin hinku ulos, mutta siihen on vielä aikaa. Merri on käynyt kyllä päivittäin edes vähän aikaa ulkona talvellakin.

      Poista
  9. Älkää Merri ja Frodo syökö hiiriä. Eihän siitä kukaan tykkää, että hengitys haisee hiireltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ne on syötävä, jos sattuvat suuhun hyppäämään, eikä palvelijat näe. Jos ne näkee, niin tulee ikuinen riita siitä, kuka sen lopulta saa. Palvelijatkin vissiin tykkää hiiristä🤔

      Poista
  10. No nyt tuli kyllä sellaista Kissa-terapiaa heti päivän alkuun, että fiilis on kuin neljällä jalalla tästä töihin suuntaisi...
    ehkä kiipeilenkin tänään... ihana postaus - kiitos!! Kissa energiaa sinunkin päivään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä kiipesin tänään Vesuviukselle!
      Kissoja on jo ikävä näin reisussa ollessa.

      Poista
  11. Oletko koskaan ajatellut, että voisit kirjoittaa kuvakirjan lapsille kissojen seikkailuista? Kuvasi ovat hyviä ja teksti viihdyttävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen haaveillut kirjoittavani jonkinlaisen kirjan, mutta haaveeksi on jäänyt. Aloitin kerran yhtä juttua, mutta sekin jäi kesken. Pitäisi ehkä kokeilla täällä blogissa, jos joku haluaa lukea sitä 😊

      Poista

Kiitos kommentoinnista! Iloa päivääsi!