perjantai 13. joulukuuta 2019

Kissanpäiviä (ja vähän koirankin)

Minulla on ollut viime aikoina taas erityisen mukavaa. Minulla on monta kaveria. Siitä todistuksena tämä pakettikin!   Sain paketin Pepsiltä ja Maxilta. Sieltä löytyi heidän kaverikirjansa, upea jouluinen kuvakortti, sekä pari herkkupatukkaa minulle! Slurps!



Mamma tätä minun puolestani täytteli, kun sanelin, mitä pitää kirjoittaa. Pyysin häntä valitsemaan myös edustavimman kuvani kirjaan. 


Ei ole vielä edes joulu, mutta minä sain toisenkin paketin!  Se on Liisa -tädiltä yllätyspaketti! 


Sieltä löytyi TOSI hieno kassi, jonka Liisa on itse tehnytkin!  Mistä onkin löytynyt noin hienoa kierrätyskangasta ??  Mami luuli ensin, että tämä on sellainen essu, jonka hän vetäisee päälleen, kun on minulla ruokinta-aika.  Minä näytin, että katsoppas tätä; tämä on sinun uusi kauppakassisi!  Kokeilinkin, ja totesin, että se on riittävän tukeva maitopurkeille, kun se kesti minutkin. 



Minulle Liisa oli näperrellyt vielä tällaisen kalan. Liisa on kalojen tekemisen mestari! Ihailen tätä ensin jonkin aikaa, kun en tiedä mitä lajia on.  Se vanha oranssi on ihan pettämätön. Olen juossut sen perässä jo pitkään!
Kiitos Liisa!




Tämän hauskuuden lisäksi minulla oli  kotonakin kavereita.  
Knut ihastui tähän raapimisalustaani ja vietti siinä kai öitäkin.  Tässä se istuu onnensa kukkuloilla ja poseeraa kameralle.  


Siv, pikku sirpukka. Se on Knutin samanikäinen sisko, mutta on paljon pienempi. Tosin molemmat ovat minua pienempiä ;) 
Molemmat ovat vähän arkoja. Siv kähisi minulle edellisellä kyläilyllä koko ajan. Nyt se kähisi vain, kun olin liian aktiivinen leikkikaveri. 


Nyt kerron siitä, kun mukaan astui Nuutti -koira!!


Nuutti olisi halunnut leikkiä minun kanssani, mutta minulla meni ensin aika paljon aikaa näyttää, että nyt ollaan minun reviirilläni. Enhän minä mitään pahaa sille aikonut, mutta pidinpähän vaan pientä jännitystä yllä....


Meinasi se välillä minulle jotain kuiskatakin, mutta en saanut selvää.  Oikeastaan otin jopa pienet puolitorkutkin siinä tilannetta seuratessani.


Knut -kissa päätti pysyä kaukana, eikä sitä nähty koko koiravierailun aikana. 
Katsokaapa kuitenkin kuka tuli paikalle ihan uteliaisuuden ajamana! Siv, rohkea tyttökissakaverini! Sekin muuttui yht´äkkiä noin suureksi!


No mehän tehtiin sitten Sivin kanssa suunnitelma ja saarrettiin se Nuutti -koira sinne keittiöön. Se oli pöydän alla ja me tuijotimme sitä pöydän molemmin puolin.  Alkoi sitä kai hieman pelottaakin meidän kanssa.  
Ihan kavereina me lopulta erottiin. Sivin kaveruudesta en ole ihan varma, kun nuo tytöt on niin oikukkaita. 


Nuutti -koiran lähdettyä leikimme vielä kolmestaan, kun Knut -kissakin saatiin sieltä alakerran sohvan alta pois.  Me kerrottiin Sivin kanssa sille koko juttu.  Siv tuossa juuri näyttää NÄÄDÄN kanssa, mitä se olisi tehnyt sille vaaralliselle koiralle, jos olisi päässyt tarpeeksi lähelle.


Kaverit ovat lähteneet, nyt voin taas keskittyä isäntäväkeen.  Mamilla oli joku vikana kun se puhisi ja piteli päätään, joku migreeni kuulemma. Se otti lääkettä, kävi moneen kertaan saunomassa, pihalla seisomassa ja vaikka mitä. Paras lääke olin kuitenkin kuulemma minä. 
Kyllä minä mamia hoidinkin koko päivän. Olin moneen kertaan sen sylissä. Illallakin vielä menin sen jalkojen viereen nukkumaan (niin kuin aina), ja varmistin, että se nukkuu hyvässä asennossa, eikä liiku mihinkään. 



18 kommenttia:

  1. Sinulla Merri onkin ollut tosi puuhakas päivä. Ja noin paljon ihania kavereita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä minulla on paljon kavereita, välillä on vähän tylsää, kun ei ole, eikä henkilökunta jaksa aina leikkiä minun kanssa.

      Poista
  2. Kiva että täytit meidän kaverikirjaan; odotamne innolla mitä siellä lukeekaan! Mekin aina parannamme emännän migreenin; kyllä me kissat ollaan taitavia siinäkin! - Pepsi ja Max

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kiva juttu! Kirja onkin jo tulossa teille päin :D
      Ajatella, että pelkkä läsnäolo parantaa! Hyvä me!

      Poista
  3. Moikka. Ihanaakin ihanampi postaus. Piti lukee se kaks kertaa pötköön. Kristiina

    VastaaPoista
  4. :)
    Kiitos Merri,kun tarkistit kassin kestävyyden/tilavuuden;))
    ...sillä ne minä unohdin suorittaa:)
    ...vähän mua jäi kaivelemaan se essu-juttu?mimmonen -essu:))??Osaatko tarkemmin sanoa:oliko suutarin-essu??
    ..yritin Meksikolaista kulta-kalaa matkia??Hyvä että oranssi-kala oli tärppi:))
    Oho! Sinulla onkin ollut oikein "kaveri-viikko"
    Olet Sinä MAAILMAN -kiltein kaveri-Merri!!
    noin täpäriin tilanteisiin jouduit Nuutti-koiran kanssa,osasit ottaa Merrimäisen rauhallisesti!
    oho miten isoksi sinun tyttökissakaverisi nousi,selkäköyryssä.:)
    Mahtava esitys,moni ei uskaltais..näyttää näättällä ,mite Nuutti-koiralle olis käyny.
    mutta Merri sinä taisit vähän tykästä tuohon Nuuttiin..kaverina:)).
    Onneksi voit nyt keskittyä,hoitamaan isäntäväkeä/tai paijaaman:)
    Pikaista paranemista palvelijalle,!
    Mikreeni on viheliäinen....
    Oikein mukavia joulun odotuksia!
    Ja kiitos Merri ,olet sellainen blogi-kissa,kaikkien kaveri...vähän niinkuin karavaanarit...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kassi oli just sopiva ja se on jo testattu. Siinä on kannettu kaikki minun nappularuoka kaupata kotiin, kun mami sano, että siellä oli KAIKKI tarjouksessa! Luulee vissiin, että olen joku suursyömäri!
      En miä niin paljon roiski, että toi palvelija mitään essua tarvis, kun höpöili ;D
      Kyllä miä sen Nuutin kanssa oisin pärjänny. Tota Siviä piti vähän kompata, vaikka se näytti kyl siltä, että ois pärjänny vallan mainiosti yksinkin! Meillä oli porukkahenkeä.
      Mami on jo parantunu, kaikki hyvin. Tänä aamuna oisin vielä antanu sen nukkua pitempään, kun se on aina niin aamu-uninen, mut kun se vietävän mölytoosa alko taas huutamaan. Mamin pitää kuulemma lähteä ansaitsemaan nappularahaa.
      Heipat vaan ja kiitos vielä paketista. Yritän tutustua kalaan nyt, kun tiedän, mikä se on lajiaan.

      Poista
  5. Voi miten kaunis kassi! Merri tarkkana kissana laatutarkasti ja hyväksi totesi. On ollut touhua, kun kavereita on ollut kylässä ja omaa Emäntää on täytynyt hoitaa ja vartioida hänen untaan. Merri, olet oikein Rakastava Mirrukka ja erityisen rakastettava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Hieno kassi!
      Kiitos kehuistakin ;D t: Merri

      Poista
  6. Minäkin haluan moisen migreenilääkkeen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kuullut, että kissoja on kaikkialla, joten etköhän siäkii löyä sieltä päin jonkun oman mussukan ;D t: Merri

      Poista
  7. Kiltit kissat saa lahjoja jouluna ja joulun alla. Nyt sitten vaan kauppaan mars hakemaan Merrille herkkuja kassin täydeltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herkut on jo paketissa :) Tänään se oli omatoiminen ja yritti tuoda harakan sisään... onneksi ei ehtinyt ovesta sisään!

      Poista
  8. Kaverikirjan 'Isästä ei tietoa, äiti vain käväisi ulkona' sai minut nauramaan kunnolla. :D
    Kauppakassit on hyvä testata etukäteen, ettei vain matkalla sitten satu mitään.. Koirakaveruuskin käynyt kylässä, kyllä nyt on ollut menoa ja meininkiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän siinä kuulemma kävi ;D
      Menoa on ollut ja nyt on niin rauhallista, että kuulee höyhenenkin putoavan ;D

      Poista

Kiitos kommentoinnista! Iloa päivääsi!