tiistai 6. marraskuuta 2018

Merrin peruspäivä

Hei kaikille!  Olen tämän blogin ilopilleri Merri. Täytän vuoden lopussa vuoden.  Olen saanut luvan kertoa itsestäni täällä blogissa, kun kerran kuviani on täällä jo vilahdellutkin. Olen seurallinen ja kehrään helposti. Haluan olla siellä, missä muutkin (paitsi jos minua nukuttaa).  En pelkää juuri mitään. Vain naapurin koira onnistui pelästyttämään minut ollessani ulkona. Sen jälkeen olen ymmärtänyt, että koirat ovat aika arvaamattomia otuksia.

Paras nukkumapaikkani on kotiväkeni sängyssä. Valitsen , kumman jaloissa aion nukkua ja levittäydyn siihen. Nostelkoot sitten jalkojaan ylitseni, jos aikovat yöllä kääntyillä.  Useimmiten nukun koko yön, mutta joinain öinä hiippailen kotona touhuamassa omia juttujani.  Kotiväkeni ei oikein pidä  siitä, kun käyn yöllä vessassa isommalla asialla...   väittävät, että silmiä kirvelee vaikka on unessa.  Hiekan kaapiminen täytyy myös tehdä kunnolla, mikä saattaa herättää herkemmän nukkujan. Yhtenä yönä kävin repimässä ulko-oven tiivisteen...   No. Yritin pyytää anteeksi ja taisin lopulta onnistuakin.



Ensimmäinen herätyskello soi jo kello 5 aikaan, jos on aamuvuoroon lähtijöitä. Lähden katsomaan, että hän pääsee  ovesta ulos, jonka jäkeen menen useimmiten jatkamaan unia jäljelle jääneen nukkujan kanssa.  Mikäli kukaan ei lähde töihin, katson velvollisuudekseni käydä silloin tällöin aamusta herättelemässä porukoita. Voihan olla, että ovatkin vain nukkuneet pommiin.


Viimeinen heräilijä antaa minulle ruokaa. Ensin märkäruokaa, sitten nappuloita. Tykkään molemmista.  Haluan myös heti aamusta mennä luukusta ulkohäkkiini, joka myös avataan näihin aikoihin. Istun häkissä ja katselen lintuja. Niitä pitää seurata tarkasti, että ymmärtävät, kuka täällä oikein määrää ja kenen luvalla siellä oikein sirkutellaan.

Ulkoa on mukava juosta suoraan aamukahvittelijan syliin, mieluiten vielä fleecetakin alle kehräämään.  Minusta on erityisen mukava olla peitettynä jonnekin.  Ihan parasta on, kun menen maton alle ja joku möyhii minua siitä päältäpäin. Kehräys tulee heti palkaksi.



Saan liikkua kotona melkein minne vaan, mutta ruokapöydälle ei saa mennä. Yritän silti joskus. Pöydällä on usein mustia kannellisia laatikoita, läppäreitä kuulemma. Jos menen oikein littanaksi, voin ehkä olla näkymättömissä siinä kannen takana.  Tämä ei ole kyllä oikein onnistunut. Hyviä piilojakin löytyy.




Tiedättekö sen leikin, kun etsitään piilotettuja nappuloita? Se on mukavaa. Tiedän jo etukäteen, mihin nappuloita yleensä laitetaan ja kierrän kaikki paikat.  Joskus osaavat laittaa yllättävään paikkaan ja löydän nappulan vasta aikojen päästä. Kerran yrittivät antaa koirannappuloita, mutta ne olivat ihan naurettavan makuisia. Niillä pystyi vain leikkimään.



Ulkoilu on mukavaa, mutta näin kylmällä en jaksa kauaa olla valjaissa ja hihnassa ulkona.  Putkassa, eli ulkohäkissä käyn päivittäin, mutta olen sielläkin vain vähän aikaa kerrallaan. Minulla on kissanluukku.  Se johtaa korkealle hyllylle, mutta pääsen kyllä putkan lattiatasollekin seinähyllyjä pitkin. Harvoin kuitenkaan käyn alhaalla, ylhäältä näkee paremmin.



Välillä on tylsää ja aika menee nukkuessa..no...onhan se päiväunien aika ihan mukavaakin.


Kun meidän perhe istuu sohvalla, on minullakin oma paikka. Se on sopiva kulmaus, johon voin suorastaan heittäytyä. Tassu täytyy tietysti laittaa käsinojalle, kuten kuuluukin.


Joskus minulla on kavereita. Tykkään leikkiä niiden kanssa, jos ne vain ovat juonessa mukana. Kavereitani ovat mm. Pate, Julius, Maia, Sam, Siv, Knut, Maisa (ainakin minun mielestäni, vaikka Maisa olikin eri mieltä). Maisan kanssa olen leikkinyt patsasta ja hiipimistä. Sivin kanssa leikin jahtaamista. Knut on vähän kuin isoveli, joka on opettanut minut tekemään isojen kissojen asioita.  Maian kanssa oli mukavaa, kunnes Maia muutti pois ja sai Samin veljekseen. Kyllä ne molemmat käyvät täällä joskus. Maia on omien polkujen kulkija ja seurailee tapahtumia. Sam on ihan riiviö. Väittävät, että minä olisin ollut pentuna samanlainen rohkelikko.  Pate oli meillä kerran melkein 2 viikkoa . Se ei oikein päässyt minun juonestani kiinni. Lähinnä minä esitin sille kaikenlaisia temppuja ja se katseli. Julius oli niin iso kissa, että en ole niin isoa muulloin nähnytkään.  

Maia ja minä.


Synnyinkodissanikin oli kissoja ja koiria. Niitä en oikein enää muista.  Nyt minulla on kuitenkin kaverina yksi Arttu. Meillä on välillä aika kuumottavia tilanteita, mutta joskus ollaan leikitty piilostakin. Tässä Arttu luulee, että olen vielä tuolla suunnassa, vaikka olenkin jo tällä puolella. 


Kun mami ottaa huilun esiin, tiedän, että nyt on aika häipyä. Pentuna en ymmärtänyt siinä olevan mitään ihmeellistä, mutta kaverit opettivat. Siv puri kerran mamia jalkaan, eikä sekään auttanut. Tiedän, että jo huilukotelon avaamisen ääni tarkoittaa korvilleni liian kovia ääniä. Lähden ulos tai alakertaan. Aika kammottavaa minusta. Kaikenlisäksi sitä rakkinetta säilytetään minun ruokakaapissani! Monta kertaa olen erehtynyt, kun kaapin ovi on avattu. 



Lankoja olen aina kunnioittanut. Niistä tulee selvästikin jotain tärkeää, kun niitä näkyy joka puolella.  Joskus olen koittanut, miltä ne tuntuvat, mutta eivät ne minua suuremmin kiinnosta. 

Olen kiinnostunut kaikesta, mitä muut tekevät. Askartelu on erityisen mukavaa.




 Silityksessäkin  olen ilman muuta mukana. 


Kodinhoitohuoneessa on muutenkin mukava, kun saa juomista. 



Paras leluni on piipunrassi.  Sitä on mukava kannella ja joskus jopa noudan sitä, kun joku heittää. Älkää nyt luulko, että olisin koira kuitenkaan! 

Illalla pidän tarkasti silmällä, milloin joku yrittää mennä nukkumaan.  Eteisen lattialla on kenenkään mahdoton päästä salaa ohi. En voi ymmärtää, miksi joku välillä valvoo puolille öin! Olen yrittänyt seurailla tilannetta, mutta aina nukahdan kesken. Sänkyyn hiippailen kuitenkin taas nukkumaan. 

Hei sitten teille kaikille! Huomenna on taas uusi päivä!


20 kommenttia:

  1. Oi, ihana Merri <3 *silityksiä* Kyllä olet tosi suloinen! Emännällekin terkkuja!

    VastaaPoista
  2. Merri, oletko harkinnut valokuvamallin uraa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole, mutta minulla on henkilökohtainen wannabe -harrastelijakuvaaja (joka kyllä vähän ärsyttää minua välillä).

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos! Minulla on kaikki hyvin. Vain sellaiset päivät ovat huonoja, kun pitää olla pitkään yksin muiden ollessa töissä.

      Poista
  4. Mukavasti kirjoitit tämän Merrin päivän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ;) Oikeastaan tää oli kyllä Merrin tassukäsialaa ;)

      Poista
  5. Voi mikä suloisuus Merri siellä onkaan! Namien etsiminen on kyllä hauskaa puuhaa. Ja nukkuminen myös!

    VastaaPoista
  6. Oi Merri mikä ihana kisuliini kakkine touhuineen. Aivan hurmaava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Merri kiittää! Joudun toimimaan hetken kirjurina, kun Hänen Kissautensa on päiväunilla ;)

      Poista
  7. Pirteä paketti, jonka seurassa aika kuluu huomaamatta. Ylimääräinen ruoka-annos/kuva =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin sivumennen sanoen, shhh..., on tuota painoa vähän alkanut kertyä, joten ylimääräiset eväät on pidettävä minimissä ;) Toisaalta täytyy hänenkin sulautua muuhun perheeseen :D

      Poista
  8. Huh, huh! Melkoista pyöritystä kaiket päivät. Johan siinä ihan väsyy. Onneksi on keksitty päivänokoset. Ne on syytä ottaa aina tilaisuuden tullen. Vähän ihmettelen niitä koiran nappuloita. Kuinka palvelusväkesi saattoi tehdä niin mauttoman kepposen, että tarjosivat sinulle sopimatonta ruokaa. Olikohan se joku halloweenin karkki vai kepponen -juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yrittivät selittää, että oli jäänyt Artun nappuloita taskun pohjalle. En usko, että Arttukaan pystyy niitä syömään!

      Poista
  9. Oi miten kiva päivä, paljon touhua mutta päikkäritkin mahtuivat mukaan. Pitäis varmaan joskus jaksaa kirjoittaa villin Uskon päivästä, varsinkin niistä villikohtauksista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon, että Uskon päivä olis mielenkiintonen! Saisko siitä jotain vinkkiä omiin kolttosiin kenties?

      Poista
  10. voi Merri!,nyt et saa suuttua:) kerron yhen asian ! Minä oon aina pelännyt kissoja,tai kissat minua.Mutta sinä olet sulattanut minut,sinun ihana lämmin katse,ja nuo "huilu"-silmät ,ne on saanut jopa minut nauramaan sinulle:)),minullekkin joskus emäntä ostaa killin -ruokaa,arvaa vaan kehtaanko sanua kavereille,raavas-koira syö killin -ruokaa "shh-elä kerro kellekkään,pikkanen lohipussi annos se on parasta:))",mutta että sinulle koiran ruokaa,voi !Osoita mieltäsi emännälle,kaada kuppi nurin:)))
    Sinulla aika raskas tuo työpäivä,kun joudut huolehtimaan koko porukasta.
    mutta koita jaksaa!,ota päikkäreitä,:) ja näytä joskus taas se huilu-ilme:((
    Ollan kavereita niin kuin kissa-ja koira.
    terveisin -Liisa emännän -koiruus!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipas kiva, kun sinustakin kuulin! Kyl se on kissan ja koiran elämä välillä vaikeaa, kun pitää olla niin monen asian varassa. Ite ei saa ees päättää mitä syö!
      Miä tykkäsin ennen koirista, mut toi naapurin koira minut pelästytti niin, että kiipesin puskaan ja sen jälkeen olen arastellu kaikkia koiria. Kerran juoksutin emäntää ympäri pihaa, kun näin koiran ja hihna irtosi. Arttu taas on niin innokas että en meinaa sellasta jaksaa. Jos se on paikallaan, niin voin vaikka tutustuakin.
      Koitetaan me vaan pitää fiilistä yllä ja muistaa, kuka se oikea pomo oikein talossa on! Tsemppiä vaan sullekin Liisan koiruus.

      Poista

Kiitos kommentoinnista! Iloa päivääsi!