maanantai 24. lokakuuta 2022

Pileet pystyyn!

Moikkulis mjau!!   Mulla on tänään synttärit!!!   Täytän jo vuoden!    Minulle on aina sanottu, että vähän kun tästä vielä vanhenen niin alan rauhoittumaan.   Minä olen jo ihan rauhallinen! Katso vaikka!

Olin tosi pieni, kun muutin tähän taloon.  Täällä oli kaikki niin suurta ja outoa.  Merrikin näytti ihan jättiläiseltä. En minä sitä kyllä pelännyt, mutta palvelusväki vähän pelkäsi minun puolesta, kun näytin kuulemma melkein  hiireltä...     Merri aluksi murisi minulle. Se on kertonut myöhemmin, että se ei yhtään käsittänyt, mikä olin. Se ei ollut nähnyt mitään noin pientä sitten oman syntymänsä, ja sen se oli jo melkein unohtanut.   

Minullakin on joskus vähän haikea olo, kun ajattelen sisaruksiani ja vanhempiani.  Olen kuitenkin saanut hyvän kodin ja ennen kaikkea ihan mahtavan isovelikissan! 

Minulla oli pienenä tosi isot korvat, mutta pään kasvaessa ne eivät sitten enää onneksi kasvaneet. 



Minä rakastin Merriä heti alusta asti ihan valtavasti, suorastaan palvoin sitä. Noloa tunnustaa, mutta niin taidan tehdä vieläkin...    Merrillä meni vähän aikaa sen asian ymmärtämiseen, mutta pehmenihän se pikkuhiljaa. 
Hassua katsoa, kuinka Merri makaa tuossa sohvankulmassa.   Nyttemmin siinä makaan minä ;)


Sisua minulta ei ole koskaan puuttunut.   Mrraaaauuhh maailma! Täältä tullaan!! Minulla on kuulemma aika kova ääni. Merrillä on aika  hillitty ääni ja minäkin haluaisin sellaisen, mutta en voi mitään sisäiselle leijonalleni. 


Tiedättekö, Merri oli väsyneenä niiin kiva. Se ei yhtään tajunnut, että roikuin sen niskassa.  Sain pestä sen upeaa turkkia ihan rauhassa.   Olen niin onnellinen, että pääsin Merrin kotiin asumaan. 


Tämä oli aluksi vähän outo juttu.  Minulle laitettiin jotkut valjaat päälle. Ne tuntuivat kummallisilta, mutta totuin niihin pian, kun Merrilläkin on sellaiset.  Olin jo iso poika minäkin!     Pääsin käymään ulkona ensimmäisiä kertoja. Se oli tosi outoa!   Aika kylmäkin siellä oli. 




Nukkumisen kanssa oli heti alusta alkaen vähän ongelmia. Merrillä oli nimittäin näin magee teltta palvelijoiden sängyn jalkopäässä. Tottakai minäkin halusin sinne!  Eihän minua tietysti nukuttanut, mutta halusin olla samassa paikassa, kun muut.  Merri ei halunnut olla minun kanssani samassa paikassa. Se poistui teltasta heti, kun minä hiivin sisään.  
Olisittepa nähneet, miten se teltta lensi pitkin sänkyä, kun sisäinen leijonani pääsi vauhtiin! Lopulta ihmiset ottivat koko teltan pois sängystään. 
Merri nukkuu aina ihmisten kanssa. Minä en aina viitsi. Ihmiset liikkuvat niin paljon, että minä en saa nukuttua.    Jos menen sänkyyn, haluan tietysti sen Merrin lämmittämän paikan. 


Merri makaa usein tässä lipaston päällä. Se kuulemma katselee liikennettä.   Minä en vieläkään oikein ymmärrä, mitä se siinä näkee.    Merriä on paljon kivempi katsella. 


Olin pieni ja tarvitsin paljon unta. Tarvitsen vieläkin.  Opin pian, että ulkona voi nukkuakin.  Kesä oli ihmeellinen! Ulkona oli tosi lämmin.  Viime aikoina siellä on ollut tosi kylmä. En ymmärrä, mihin lämpö katosi.   
Mamma sanoo, että on hyvä, että langat eivät kiinnosta minua liikaa.  


Kyllä minä silti tykkään, kun tehdään yhdessä käsitöitä. Kaavalaatikossa on just sopiva paikka pienille unosille.    Merri on yrittänyt opettaa minua tarkistamaan mamman tekemien käsitöiden lopputulosta.  Minä en vielä osaa olla tarpeeksi huolellinen. On niin monta asiaa, joihin pitää kiinnittää huomiota. 



Olen yrittänyt opetella myös muita kodin töitä. Tässä grillissä oli varmasti jotain vikaa.  Se haisi ihan herkuille, mutta ei sieltä mitään ilmestynyt syötäväksi. 



Painiminen on aina ollut rakas harrastukseni. Aluksi Merrikin tykkäsi painia. Meillä oli iso kokoero, mutta painimme silti ja se oli niin kivaa!!! 


Minä tykkään painista vieläkin!   Merri ei enää viitsisi painia niin usein, mutta minä pakotan sen!   Juoksen sen perässä ja hyökkään. Otan niskalenkin, enkä päästä irti, ennen kuin on  pakko.   Merrillä menee usein hermo, mutta kun minä en voi itselleni mitään!    On pakko painia!!


Merri yritti opettaa minulle leikin, josta se itse tykkää. Minä en ymmärtänyt siitä yhtään mitään.  Mitä hauskaa on katsoa vieressä, kun toinen on osittain  piilossa maton alla??    



Minä tykkään myös Maiasta ja Samista.  Ne ovat meillä usein kyläilemässä ja hoidossakin. Maia on vähän tosikko. Se ei esimerkiksi tykkää ollenkaan painista.  Usein se vaan tuijottelee ja on omissa maailmoissaan.  En ymmärrä tyttökissoja!



Jostain syystä täällä on aina tällainen ruokailujärjestys, kun Maia ja Sam tulevat käymään.   Kun minä kasvan isommaksi, niin sitten minäkin varmaan saan syödä pöydällä. 


Merri ei yleensä tytkkää olla minun lähellä, kun minä aina hyökkäilen ja painin. Merrin nukkuessa voin kuitenkin salaa kurotella hipaisemaan vaikka sen häntää, eikä se huomaa mitään. 


Sitten ovat koirat!   En tajua, mitä ne oikein ovat! Ainakin ne ovat tosi pelottavia.   Olen  nähnyt Artun useamman kerran. Viimeisellä kerralla uskalsin olla jo näköyhteydessä siihen.  Arttu ei ole varmaan edes tajunnut aiemmin, että minäkin asun nykyisin täällä. 


Tykkään vakoilla Merrin touhuja ulkonakin.  Viime aikoina olen uskaltautunut jopa keinuun nukkumaan, vaikka se heiluu. Merri on näyttänyt mallia.  Tässä kuvassa vakoilen, kun Merri tuijottelee naapurin pihalle. Se tekee sitä tuntikausia.  Merri on idolini.  Se on suuri saalistaja.  Minä en vielä tiedä, haluanko olla samanlainen, vai en.  Toistaiseksi olen pyydystänyt vain koppakuoriaisia. 


Tässä minä olen!   Mutta en kauaa..... näin nimittäin juuri jotain mielenkiintoista...


....joten heipat! Mrrraaaaauuuhhhh!!!

t: Frodo, yksivuotias syntymäpäiväsankari



36 kommenttia:

  1. Onnea Frodo! Olet hurjan söpö! Ja on se kiva että sulla on idolina ja kaverina Merri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minä aloitin päiväni kehruulla ja ruuan jälkeen ehdin jo ottaa pienet vauhtipainitkin. Toisin sanoen Merri yritti vauhdilla karkuun, mutta minä juoksin perässä.

      Poista
  2. ONNEA Frodo. Olet niin ihana !

    VastaaPoista
  3. Onnittelut! Riehakasta synttäriä 🤍

    VastaaPoista
  4. Paljon Onnea yksvuotiaalle! Frodolle on vielä paljon ihmettelemistä tässä maailmassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Merri on kertonut hurjia juttuja kaikesta, mitä en ole vielä nähnyt!

      Poista
  5. Paljon ,paljon ONNEA Frodo ! Olet suloinen touhukerä,Ja olen tassunvarma asiasta, olet saanut rakastavan perheen.
    Sinun touhuja on mukava katsella ja lukea.Ai niin siksi oletkin niin suloinen olethan killi.
    Syysterveisiä,palvelija-Sartsalle,,huuteli minun paras passari ;))

    t.Väinö

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Merri on kertonut sinusta kaikenlaista. Meillä on sellainen oranssi kalakin, joka on kuulemma teiltä peräisin. Terveisiä vaan sinnekin, huutelee tuolta tuo palvelija :)

      Poista
  6. Paljon onnea, Frodo! Ihana vuosi sinulla on ollut.
    Hyvä, että korvasi eivät jatkaneet kasvamista, sillä ekassa kuvassa näytät lähes pupujussilta. Viimeisessäkin kuvassa korvasi ovat kyllä aika ison näköiset. Kuulet varmaan kaiken.
    Melkoiste sohvanvaltaajat olette yhdessä! Ei tuohon taida enää mahtua ihminen istumaan... ihmiset istuvat varmaan sitten lattialla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti kuulen! Paljon sellaistakin, mitä kukaan muu ei kuule :) Ihmiset eivät jouda istumaan, kun kantavat meille herkkuja ja leluja! Ainakin niiden pitäisi tehdä niin.

      Poista
  7. Päiväni pelastus! Onnea Frodolle ja onnea Merrille. Ja onnea myös palveluskunnalle, joka ne kupit täyttää, ojentelee matot ja opettaa maailman tavoille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen päättänyt olla originelli, enkä aio opetellakaan muiden tavoille! Aion säätää itse omat tapani. Olen jo aloittanut mm. turhanpäiväisen juoksentelun, öisen murahtelun ja eteisen maton kanssa painimisen, ihan vaan muutaman harrasteen mainitakseni. Kyllä Merriäkin välillä kiinnostaa minun jutut, vaikka se ei niihin mukaan lähdekään. ei tietysti kehtaa, kun on jo muka niin aikuista, että!

      Poista
  8. Onnea Frodo oikein olan takaa! Aikuisilla on kaikenlaisia tärkeitä (ikäviä?) velvollisuuksia, niin kuin nyt vaikka tuo Merrin hoitama liikennelaskenta. Merriä ei kannata silloin pahemmin häiritä, ettei mene laskelmat pieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tiedätkö, Merri näkee välillä tiellä jotain, vaikka siellä ei ole yhtään mitään! Eikö ole outoa?? Tekeeköhän se silloinkin mielessään jotain laskelmia.

      Poista
  9. Onnea söpölle Frodolle! Olipa kiva lukea näitä vuoden kuulumisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Nyt heräsin uuteen päivään jo yli yksivuotiaana. En toistaiseksi aio muuttaa tapojani vielä aikoihin, vaikka Merri tuossa huokaileekin vieressä.

      Poista
  10. Paljon onnea Frodolle! Ei käy aika pitkäksi niin on mukavaa seuraa kanssasi.
    Ihania lutusia kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Aina on jotain tekemistä, jos ei muuta, niin voi nukkua. Ja syödä. Ja painia...

      Poista
  11. Ihana postaus! Onnea synttärisankarille! Oliko hänellä herkkuja juhlan kunniaksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kyllä minulla oli! Kaikki mikä menee suusta alas, on herkkua. Etenkin herkkutikut, koska niiden nimessäkin on jo se herkku.

      Poista
  12. Paljon onnea suloiselle Frodolle🎉❤️Hän oli niin suloinen pentuna, mutta niin on edelleenkim💖

    VastaaPoista
  13. Myöhästyneet onnittelut Frodolle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pidän huolen, että minua ei tulla unohtamaan ennen seuraavia synttäreitä ;D t: Frodo

      Poista
  14. Onnea pieni Frodo! Olet oppinut paljon ja olet jo oikein iso poika.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minustakin tuntuu, että osaan jo melkein kaiken!

      Poista
  15. Ihana Frodo. Olet hurjan söpö!
    Paljon onnea😍

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Menen heti kertomaan Merrille mitä sanoit. t: Frodo

      Poista
  16. Onnea oikein paljon ihanalle Frodolle!
    olipa ihana postaus, sai nauraa oikein sydämestä asti.
    Voi sitä pikkuista, kun se tykkää Merristä, mutta Merri on jo aikuinen, ei se niin aina jaksa leikkiä ja temmeltää.
    Ihania kuvia ja ilmeitä Frodolla ja Merrillä!
    Hyvää syksyn jatkoa sinne teille kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Me ollaan hyvä pari, Merri ja minä. Merri ei ehkä aina usko tuohon, mutta minä uskon! Yritän suunnitella Merrille aina jotain ohjelmaa ja viihdykettä. Aina ei löydy sellaista leikkiä, joka kelpaisi Merrillekin, mutta minä jatkan keksimistä :) t: Frodo

      Poista
  17. Siis tämä VUODEN mittainen tarina kuvineen oli enemmän kuin HUIPPU!!! Onnea Frodo!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle Repolainen! Olet kuulemma nähnyt pingviinejäkin! Ihan mahtavaa! t: Frodo

      Poista

Kiitos kommentoinnista! Iloa päivääsi!